fa / en / ar
پرده ها را کنار بکشید: بازاریابی پیامکی
نویسنده: پشتیبانی  
۰۱ اسفند ۱۳۹۳

اگر شما از 100 بازاریاب بپرسید که آیا از نامه، ایمیل، رسانه های گروهی، تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی و بیلبوردی در استراتژی های بازاریابی خود بهره می برند یا خیر، جواب اکثر آنها به شما مثبت خواهد بود.

حال اگر از آن ها پرسیده شود که آیا از بازاریابی پیامکی استفاده می کنید یا خیر مسلماً جواب جالبی خواهید شنید. از دید بسیاری از متخصصین بازاریابی، استفاده از بازاریابی پیامکی از مد افتاده است و دیگر فایده ای برای پیشبرد اهداف یک کمپانی ندارد. برای من این موضوع بسیار جالب و تعجب آور است که در دنیایی با چنین رشد روز افزون استفاده از موبایل، چطور مزیت های این سبک از بازاریابی برای بسیاری قابل مشاهده نیست.

به احتمال زیاد این تنها من نیستم که چنین پرسشی در سر دارم. James Citron که سمت CEO شرکتی به نام Mogreet (کمپانی پیشرو در زمینه بازاریابی پیامک تصویری و راه کارهای تکنولوژی موبایل) را به عهده دارد نیز با من هم عقیده است. او چنین می گوید که برخلاف این حقیقت که ما در دنیایی زندگی می کنیم که موبایل حرف اول را می زند "بسیاری از بازاریاب ها هنوز با این واقعیت ارتباط برقرار نکرده اند و آن را نپذیرفته اند".

البته این حقیقت، موضوع جدید نیست. " اس ام اس یا همان متن های کوتاه 160 کاراکتری برایی اولین بار توسط نوجوانان موبایل به دست شهرت پیدا کرد و احتمالاً نزدیک ترین گزینه برای کسانی می باشد که در این دنیای شلوغ تمایل دارند تا پیامشان به مخاطب برسد و او آن را بخواند" .

این جملات، بخش آغازین یک مقاله به چاپ رسیده در نیویورک تایمز در ربطه با بازاریابی پیامکی بوده است که مربوط به سال 2009 می باشد. بنابراین باید یک ترس و شکی در این زمینه وجود داشته باشد که بسیاری از بازاریابان تمایلی از خود نشان نمی دهند تا این شیوه بازاریابی پر سود را از آن خود کنند. بر اساس اطلاعات Citron " از هر 100 نفر 95 نفر از کسانی که در سامانه پیامکی یک برند ثبت نام می کنند؛ در طول 3 دقیقه پیامک ارسالی آن برند را باز کرده و می خوانند".

ممکن است من یک متخصص ریاضی یا آمار نباشم، اما این ارقام نشان دهنده درصد بسیار زیاد و قابل توجهی می باشد. به گفته Citron بازاریاب ها باید در رابطه با بازاریابی پیامکی اطلاعات بیشتری کسب کنند و در مورد آن مطالعات زیادی انجام دهند. متاسفانه برخی ذهنیت ها و اطلاعات نادرست در این زمینه باعث شده تا بسیاری از متخصصین بازاریابی دیدگاه مثبتی در رابطه با بازاریابی پیامکی از خود نشان ندهند. اما همین ارقام و آماری که ممکن است بارها راجع به آن شنیده باشید، دلیل خوبی برای شروع مطالعه در رابطه با بازاریابی پیامکی و اس ام اس گروهی می باشد.

نظرات کاربران
نظری ارسال نشده است.
امکان ارسال نظر برای این پست موجود نیست.

بازگشت به بالا

توجه! قابليت جاوا اسکريپت مرورگر شما غير فعال مي باشد!
در بيشتر بخش هاي سايت از قابليت جاوا اسکريپت استفاده شده و غير فعال بودن آن به منزله عدم نمايش و کارکرد درست قسمت هاي مذکور خواهد بود! تيم فني هيچ گونه مسئوليتي در اين زمينه ندارد