fa / en / ar
چه متني به چه کسي در چه زماني ارسال کنيم
نویسنده: پشتیبانی  
۳۰ آذر ۱۳۹۳
[ آخرین به روزرسانی در ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ]

ارسال پيام از خصوصيات برجسته انسان از آغاز تا به امروز بوده است. از نقاشي بر روي ديوار غار تا نامه اي درون بطري بر موج دريا و از نامه اي به پاي کبوتران تا پيام هاي الکترونيکي، همه نشانگر تبادل تاريخ پيام رساني انسان مي باشد. وقتي به اطرافمان خوب نگاه نماييم متوجه ميشويم بيشترين دستاوردهاي بشر تا به امروز براي رساندن پيام به يکديگر بوده است. شاهد آن پيچيده ترين اختراع بشر يعني زبان است. شکل گيري گذرگاه، چرخ، ماشين، هواپيما، کامپيوتر، تلفن و موبايل و آخرين آن اينترنت امکانات ارتباطي هستند که جهت تبادل پيام اختراع شده اند. امکانات ارتباطي به شدت مورد توجه انسانها قرار گرفته تا توسط آنها به تبادل ايده ها، احساسات و عواطف و دانسته هاي خود با يکديگر بپردازند. هر انسان جهاني است بر ساخته از مفهوم هايي و با ارسال پيام به ديگران به جهان هاي ديگر مي پيوندد، مي آموزد و بزرگ مي شود.

روزانه آگاهانه و غير آگاهانه در حال ارسال هزاران پيام به اطراف خود هستيم. توسط اين پيام ها خود را به ديگران معرفي مي نماييم و اجازه مي دهيم ديگران با سيگنال هايي که از ما مي گيرند درباره ما به شناخت برسند. و بر اساس پيام هاي دريافتي نوعي از رابطه آغاز نمايند.
چهره ما يک رسانه است، نوع نگاه، لبخند، عصبانيت و اخم ما حاوي پيامي است. نوشته هاي ما در شبکه هاي اجتماعي، ايميل ها، نوع رانندگي و حرکات ما ... همه رسانه اي است براي انتقال پيام که بر روي طرف مقابل تاثير مي گذارد و باعث نوعي واکنش مي شود . به همين منظور بسيار مهم است که در شبکه هاي اجتماعي و رفتار چگونه باشيم. و چه پيامي را به چه کسي در چه زماني منتقل نماييم. محتواي پيام ها در زندگي ما، نشانگر شخصيت و راهنماي چگونگي شروع ارتباط مي باشد به همين منظور پيام هايي که در زندگي امروز ارسال مي نماييم مي بايستي داراي ارزش، اهميت و گارانتي باشد.

با امکانات ارتباطي کنوني مانند سامانه هاي پيامکي، پيام ها با توجه به اهميت متن آن و محتواي آن بدون هيچ هزينه اي در کمتر از 24 ساعت همانند يک ويروس، فراگير و همگاني شده و تاثير فراواني بر روي باورها و فرهنگ اجتماعي دارد که هيچ گاه رسانه هاي تصويري قادر به مقابله و يا رقابت با آنها نمي باشند چرا که اين پيامها از ويژگي منحصر به فردي (دهان به دهان ) برخوردار مي باشند. دهان به دهان شدن ابتدايي ترين و قديمي ترين وسيله بشر براي ايجاد ارتباط و ارسال پيام است. شيوه اي که ديرينه تر از خط است. و در ماقبل تاريخ هم بوده است. چه چيزي در تجارت اطمينان بخش تر از يک برند قديمي خواهد بود؟ برندي که وجودش بديهي شده است. شنيدن اخبار و پيام و پيشنهادي از طرف دوستمان توجه و نظر و باور ما را بيشتر از هر نوع تبليغ و روزنامه و رسانه تصويري تحت تاثير قرار مي دهد. و قدرت پيامهايي که از طرف دوستانمان به اشتراک گذاشته مي شود و يا برايمان فوروارد مي شود بيشترين تاثير و واکنش را خواهد داشت.

اگر در اين روزها به پيام هايي که دريافت مي کنيم دقت نماييد بسياري از آنها واقعيت ندارد! مانند زلزله اي در تهران و يا آلوده شدن خرما ها ... . اين نوع پيام ها در کمتر از 12 ساعت فراگير شده و آنقدر تاثير گذار بوده و ايجاد واکنش نموده است که برخي اقدام به تماس هاي مکرر با سازمان زمين شناسي و زلزله نگاري يا بيمارستان ها و ستاد مديريت بحران کرده اند تا از صحت پيام آگاه شوند.

بحث ما در اين مقاله طراحي پيام پر محتوا و تاثير گذار براي کسب و کارتان مي باشد که همانند ويروس به سرعت در ميان افراد توسط يکديگر پخش مي گردد. و توجه و انگيزه فرد را بر مي افروزد .موضوعاتي که در اين مقاله به آنها مي پردازيم عبارتند از:

    معرفي ابزارهاي ارسال پيام
    چالش هاي ارسال پيام با سامانه هاي پيامکي
    انتخاب مخاطب
    زمان ارسال

  رعايت اين موارد در افزايش تاثير گذاري پيام شما روي مخاطب اهميت بسيار زيادي دارد.
ويژگيهاي پيام ها

محتواي هر پيام گوياي يک فرصت و يا ارزش و يا تهديدي مي باشد ...

به طور مثال پيامي که خبر از زلزله يا آلوده شدن خوراکيي مي دهد يک تهديد براي مخاطب مي باشد که مخاطب با مشاهده اين پيام از خوردن آن خوراکي و يا حفاظت از خود چاره اي مي کند. و پيامي که جمله اي از يک فرد شهير است و براي آگاهي، دانش و افزايش عملکرد مخاطب مي باشد، پيام ارزشي خوانده مي شود.

و پيامي که خبر از يک اتفاق خوب همانند کاهش قيمت محصولي و يا شروع تخفيفات فلان فروشگاه و يا مطلع سازي ديگران از خدمات شده است پيامي فرصت پذير براي مخاطب مي باشد.

امروزه ارسال پيامک به دليل سرعت بالا و قيمت مناسب از مهمترين ابزارهاي اطلاع رساني و تبليغات در هر سازمان و کسب و کاري محسوب مي شود . به طور ميانگين هر خط موبايل روزانه 5 عدد پيامک تبليغاتي و بر روي شبکه هاي اجتماعي فعال بر روي گوشي همراه 10 پيام دريافت مي شود. در ميان انبوه پيامک هايي که ارسال مي گردد تنها تعداد محدودي از آنها مورد توجه قرار مي گيرد. پيام هايي که مخاطب را درست هدف گرفته و از محتواي تاثير گذار و زمان ارسال مناسب برخوردار مي باشند از اين دسته اند.


در ادامه اين مطلب تجربه 8 ساله سامانه پيامک ایران اس ام اس پنل به شما کاربران گرامي در طراحي محتواي متن مناسب و يافتن مخاطب مناسب و زمان ارسال کمک خواهد کرد تا حداکثر استفاده را از اين ابزار قدرتمند ارتباطي ببريد.



اما ابتدا به معرفي ابزارهاي ارسال پيام مي پردازيم:

    سامانه هاي پيامکي که بيشتر کسب و کارها براي معرفي محصول و خدمات و يا اطلاع رساني از آن استفاده مي نمايند.
    شبکه هاي اجتماعي مانند FaceBook و Twitter و LinkedIn که مخصوص تمامي مخاطبين بوده و مخصوصا جوانان را در برمي گيرد.
    ايميل سنترها که تمام افراد روزانه با آن سروکار دارند.
    شبکه هاي ارتباطي و اجتماعي بر روي موبايل ها همانند وايبر و وي چت و تانگو که کاربران زيادي را با خود همراه نموده اند.
    وب لاگها و وب سايت ها که به صورت مستقيم پيامي را براي کسي ارسال نمي نمايد و بيشتر شبيه يک رسانه تصويري از سوي فرد و يا شرکت و يا موسسه اي تشکيل شده است.
    رسانه هاي تصويري و صوتي همانند تلويزيون و راديو.
    مطبوعات همانند روزنامه ها و مجله ها.
    کتابها.
    نامه ها پستي.
    تماس تلفني يا تلفن گويا.
    فاکس.


پيامي که قادر باشد به صورت ويروس در ميان مردم پچ پچ شود و بر روي افکار عمومي در کمترين زمان تاثير گذار باشد امکان دارد از يکي از ابزارهاي فوق ارسال شده باشد. اما نکته مهم اين است که پيام را چه کسي بيان و تاييد نموده است؟ به طور مثال فردي مي گوييد زلزله مي آيد، شما از او مي پرسيد از کجا مي داني؟ مي گويد شنيده ام. اما اگر بگويد ديشب سازمان ژئوفيزيک تهران با اين مدارک آن را تاييد کرده و هشدار داده است شما باور نموده و سپس به انتشار پيام مي پردازيد.

برخي از پيام ها نياز به تاييد منبع مطمئن دارد اگر دقت نموده ايد برخي از افراد جمله هاي زيبايي را از طرف فردي شهير بيان مي نمايند تا مورد توجه و اهميت قرار گيرد بسياري از جمله ها و پيام هايي که هيچگاه توسط بزرگان در واقعيت گفته نشده است اما با استفاده از نام آن ها همانند "کوروش بزرگ" گفت .... و يا اينشتين و يا نيوتن و يا فلان پادشاه ... گفته است. استفاده ابزاري از نام آن هاي براي پر اهميت و پررنگ شدن پيام مي باشد. شايد اگر روزي اينشتين به دنيا بازگردد تعجب نمايد که 1000 کتاب از بيان جمله هاي زيبا دارد.
نکات قابل توجه هنگام ارسال پيام تبليغاتي در سامانه ارسال پيامک

در ميان ابزارهاي ارتباطي سامانه هاي پيامکي بيشترين کاربرد را در کسب و کارها دارند که توسط آنها روزانه تعداد انبوهي پيامک بر روي گوشي هاي همراه ارسال مي گردد. اين رسانه ارتباطي داراي مشکلات و نکاتي مي باشد که در زير به آنها مي پردازيم:

    اپراتورهاي ارسال پيامک با توجه به ارسال انبوهي اس ام اس در روز داراي اختلالاتي از جمله تاخير در ارسال و عدم گزارش ارسال دليوري مي باشند.
    برخي از کلمات در روز از سوي مخابرات فيلتر مي گردد و کاربر مي بايست حتما قبل از ارسال انبوه يا گروهي پيام خود را به صورت تستي بر روي شماره همراه اول تست نمايد.
    يک پيامک فارسي حاوي 70 کاراکتر و لاتين 160 کاراکتر مي باشد. و در صورت تايپ بيشتر از اين تعداد هزينه آن محاسبه مي گردد.
    در ساعات 10 تا 13 روز بيشترين ترافيک ارسال پيامک صورت مي گردد. و گاهي ارسال ها در اين زمانها با تاخير انجام مي شود .
    30% شماره هاي همراه اول در بلک ليست قرار دارد و دريافت پيامک خود را مسدود نموده اند تا تبليغات براي آنها ارسال نشود.
    متن هاي طولاني که از دو عدد پيامک بيشتر مي باشند در برخي از گوشي ها به صورت ناقص ارسال مي گردد.
    ارسال بر اساس کدپستي مناطق در تمام سامانه هاي پيامکي مربوط به سال 89 مي باشد و بعد از آن توسط همراه اول به روز نشده است و تعداد 15% شماره هاي آن مسدود شده است.
    ارسالهايي که بر اساس اصناف در سامانه ها انجام مي گيرد تنها 30% آنها مربوط به شغل مورد نظر مي باشد.
    گزارش وضعيت ارسال پيام ها (دليوري) در زمانهاي پر ترافيک مخابرات به سامانه هاي پيامکي ارسال نمي گردد در صورتيکه پيام ها به گوشي ارسال شده است.
    هزينه پيام ها به گوشي هاي خاموش و يا مسدود شده از سوي مخابرات با سامانه ها محاسبه مي گردد.
    پيام هاي ارسال شده به صورت فلش و يا خبري بر روي صندوق پيام گوشي مخاطبين ذخيره نمي گردد.
    در اعياد گاهي تاخير ارسال به دليل ترافيک از سوي همراه اول به 7 تا 8 ساعت رسيده است.


سامانه ارسال پيامک ایران اس ام اس پنل نتيجه 8 سال تجربه در خدمات پنل پيامک در کشور و همکاري با کسب و کارهاي مختلف را در اختيار شما مي گذارد به اميد رونق کسب و کار بهتر براي تمام فعالان اقتصادي.

ويژگيهاي محتواي پيامک موفق
استفاده از صفات و کلمات تاثير گذار

اولين کلمه در پيام بسيار مهم مي باشد تا توجه فرد را جهت خواندن پيامک جلب نمايد محتواي پيام کمتر از 70 کاراکتر، هر چه پيام کوتاه تر باشد تاثير گذاري آن بيشتر مي باشد.

محتواي پيام از جمله ها و فعل هاي مثبت تشکيل شده باشد .

محتواي پيام حالت خبري داشته باشد به طوري که از پيشامد خوب خبر مي دهد

بهتر است محتواي متن ارزشمند باشد به شکلي فرد دوست داشته باشد آن را براي دوستان خود فوروارد نمايد.

محتواي پيام مي بايست يک فرصت و يا ارزش را براي فرد به ارمغان بياورد نه اينکه امري باشد
قصد ارسال پيام به چه کساني را داريد

بهترين مخاطب کسي مي باشد که با علاقه خود نسبت به سازمان و يا فروشگاه شما شماره اش را جهت دريافت پيام در اختيار شما قرار داده است. به همين منظور توصيه مي شود براي اين مخاطبين پيام هاي ارزشمند و سودمند ارسال شود و در ابتداي متن نام آنها ذکر گردد

اگر تمايل داريد به مخاطبين عام و کلي جهت معرفي محصول و يا خدمات خود استفاده نماييد که بيشتر آژانس هاي هواپيمايي و مراکز زيبايي و مراکز خدماتي ... از آن استفاده مي برند بهتر است بدانيد که خدمات شما بيشتر مربوط به کدام دسته از افراد مي شود کدامين منطقه و کدامين رنج شماره موبايل و کدام جنسيت هدف شما مي باشد

در سامانه هاي پيامکي بانک ارسال براساس مناطق و جنسيت و سن بندي و اصناف وجود دارد اما تا 40% قابل اطميان مي باشد که افراد در همان مناطق استفاده نمايند

اما به طور کلي و تجربي بررسي نشان داده که بيشتر شماره موبايل ها با کدهاي اوليه که توسط همراه اول ارائه گشته در اختيار مديران و افراد برتر خواه و پيشتاز قرار دارد به همين دليل اگر داراي خدمات لاکچري مي باشيد بهترين مخاطب شما در تهران موبايلهاي با کد 1 تا 4 مي باشد

مثال 0912111****, 0912112****, 0912101****,….

در چه زمانهايي پيام ارسال نماييم

زمان مناسب پيام بيشتر به متن و کاربرد و خدمات و ارزشي که براي مشتري به ارمغان مي آورد بستگي دارد آيا در طول روز که بيشترين ترافيک ارسال انجام مي شود و کاربران بيشترين دريافت پيامک را دارند ارسال نماييم تا در شب که ترافيک کمتر مي باشد

اگر خدماتي که ارائه مي نماييد مربوط به خانواده مي باشد همانند سفر و خدمات فني خانه بهتر است آن را در ساعتي از شب ميان 8 تا 9 ارسال نماييد که خانواده ها دور هم جمع هستند با ارسال اين پيام زماني که فرزند يا پدر خانواده آن را مي خوانند و يا بيان مي نمايند با يکديگر در همان زمان جهت استفاده از خدمات شما تصميم گيري مي نمايند

و اگر پيام شما داراي ارزشي مي باشد که همکاران خود را درباره آن مطلع مي نمايد بهتر است آن را از ساعت 8 تا 10 صبح ارسال کنيد

و اگر پيام شما اطلاع رساني مي باشد آن را در ساعت 10 تا 13 ارسال نماييد

بيشتر تصميم ها انسانها براي خريد و استفاده از خدمات در ساعت پاياني شب و يا صبح گرفته مي شود به همين منظور با توجه به خدمات و محصول خود به اطلاع رساني بپردازيد

به ياد داشته باشيد در اعياد بيشترين ترافيک ارسال از تبريکها مختلف براي کاربران تلفن همراه ارسال مي گردد و اگر پيام شما به غير از تبريک در اين روزها باشد نه تنها مورد توجه قرار نمي گيرد بلکه فرد را کلافه مي نمايد و تاثير منفي بر روي فرد مي گذارد
پيام هاي مستمر و سريالي

تجربه نشان داده پيامک به صورت يک تلنگر به فرد براي استفاده از ارزشها و فرصتها و تهديدها مي باشد به همين منظور بهتر است به مخاطبين خاصي همانند يک سريال پيامي را ارسال نماييد . به اين معني اگر 20000 مخاطب داريد به جاي اينکه پيام خود را به صد هزار ارسال نماييد به 20000 نفر در روزهاي مختلف اما در يک زمان ثابت ارسال نماييد تا توجه و انگيزه فرد را تحت تاثير قرار دهد و يا همانند سريالي که يک اتفاق خوب و فرصتي را دنبال مي نماييد به توليد محتوا بپردازيم

با ابزار ارسال پيامک و استفاده مناسب از آن مي توانيد وفاداري مشتريان را به برند خود افزايش دهيد . به اين شرط که پيام هايي که ارسال مي نمايد از محتوا ارزشي و فرصتي برخوردار باشد

عضويت در سامانه ارسال پيامک  ایران اس ام اس پنل


استفاده ازشبکه هاي اجتماعي و شبکه هاي اجتماعي بر روي تلفن همراه
ارسال پيام در شبکه هاي اجتماعي به نوعي به اشتراک گذاري و اجازه دادن به افراد جهت انتقاد و يا تعريف و يا بحث همگاني درباره پيام مي باشد به همين دليل نياز مي باشد که به هوشمندي و کنترل 24 ساعت به مراقبت از پيام خود بپردازيد شايد يک انتقاد، برند و محصول را به کلي از بين ببرد . به همين دليل نياز مي باشد تا با هوشياري به مراقبت و رديابي مسيري بپردازيد که پيام شما در حال انتشار مي باشد . انتشار پيام در شبکه ها اجتماعي وفاداري به برند و ثبت آن در ذهن ها را افزايش مي دهد و محتواي آن از همان مزيت تهديدي يا فرصتي يا ارزشي برخوردار مي باشد
پيام هاي ايميلي

پيام هايي که در قالب ايميل ارسال مي گردد مي بايستي از موضوع و يا سابجکت subject تاثير گذار برخوردار باشد نام ارسال کننده همان منبع ارسال مي باشد و موضوعي که انگيزه و توجه پيام براي بازکردن جلب نمايد انتخاب نماييد

پيام هاي ايميلي از سرعت انتشار بالا و تاثير فراواني برخوردار مي باشد . اما سعي نماييد هميشه از يک نام ارسال کننده که مربوط به نام سازمان يا کسب و کارتان مي باشد استفاده نماييد و هميشه اخبار و محتواي انتخاب نماييد که خواندن آن براي کاربر ايجاد ارزش نمايد به طور مثال اگر قرار است تبليغ يک خوراکي را نمايد ابتدا به فوايد و سلامتي توجه نماييد و به صورت غير مستقيم کالاي خود را معرفي نماييد
ابزار روزنامه ها و مجلات

روزنامه ها و مجلات بيشتر حالت اعتبار به پيام شما مي دهد زماني که پيامي در يک روزنامه رپورتاژ مي شود از اعتبار خوبي بهره مي گيرد و شما مي توانيد در شبکه اجتماعي لينکي از مجله الکترونيک و يا عنواني از منبع انتشار اين خبر در روزنامه فلان استفاده نماييد تا پيام از اعتبار بهره مند شود
طراحي وبلاگها و وب سايتها براي پيام

حالت دفاع از پيام و اثبات آن را دارد و کمک مي کند که اگر فردي به جستجو درباره پيام در اينترنت مي پردازد به وب سايتي و وبلاگي دعوت شود که او را با اطلاعات بيشتر از صحت پيام آگاه کند.


نظرات کاربران
نظری ارسال نشده است.
امکان ارسال نظر برای این پست موجود نیست.

بازگشت به بالا

توجه! قابليت جاوا اسکريپت مرورگر شما غير فعال مي باشد!
در بيشتر بخش هاي سايت از قابليت جاوا اسکريپت استفاده شده و غير فعال بودن آن به منزله عدم نمايش و کارکرد درست قسمت هاي مذکور خواهد بود! تيم فني هيچ گونه مسئوليتي در اين زمينه ندارد