fa / en / ar
بهترین زمان ارسال پیام‌ کوتاه
نویسنده: پشتیبانی  
۲۸ فروردين ۱۳۹۸

زمان ارسال پیام یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که اکثر مشتریان در مورد سرویس پیامک دارند و جواب این سوال بسیار مهم است، چرا که زمان ارسال پیامک می‌تواند موجب بازدهی بالا و پایین کمپین تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی مشتریان شود.
مزیت استفاده از پیامک این است که یکی از راه‌های ارتباطی محسوب می‌شود که یک قدرت ارتباط مستقیم با مشتریانتان فراهم می‌کند، آن‌ها این قابلیت را دارند که زمانی که تمایل دارند پیامک را مشاهده کنند. البته کمی مشکل است که بتوانید به‌طور مؤثر با پیامک به مشتریان دسترسی پیدا کنید. تعدادی عوامل خارجی وجود دارند که روی این مسئله تأثیر می‌گذارند که آیا گیرنده پیامک را باز کند و یا خیر، با توجه به تحقیقات سایت smsglobal زمان ارسال پیامک در روز یکی از مهم‌ترین عوامل بازدهی بالای پیامک است.

توضیح اینکه چرا ارسال پیامک در زمان مناسب بسیار بااهمیت است را باید درک کنید. اگر آن را درست انجام دهید، از مزایای ارسال پیامک لذت خواهید برد و اگر این کار را اشتباه انجام دهید هیچ ارتباطی با مشتریان نخواهید داشت و امکان دارد مشتریان خود را نیز از دست دهید. خوب، پس بهترین زمان برای ارسال پیام‌کوتاه چه زمانی است؟ پاسخ ساده است. این موضوع بستگی به متن پیام شما دارد. پیام‌های بازاریابی عمومی می‌توانند در انواع و فرم‌های متفاوت باشند. این پیامک‌ها می‌توانند از نوع کوپن‌های فروش و همچنین URLهایی برای لندینگ پیج‌ها و …. باشند محتوای پیام شما هر چه که باشد، باید اطمینان حاصل کنید که در زمان درستی به دست مخاطب می‌رسد. باید دقت کنید و به مشتریان خود احترام بگذارید، پیامک‌ها را صبح زود اگر ارسال کنید و موجب بیدار شدن مشتری شوید، در زمان افسردگی صبح با مشتری ارتباط برقرار کرده‌اید. شما همچنین بایستی از ارسال پیامک در زمان شخصی بعد از کار مشتریان اجتناب کنید.

زمانی که یک پیغام بازاریابی عمومی را ارسال می‌کنید، نیاز نیست آن را در زمانی مشخص برای تبلیغات ارسال کنید. منظور از این کار، تلاش برای ارسال در زمان‌های غیرمعمول است. منظور زمان‌هایی مانند 10 صبح است، این زمان تقریباً زمان مناسبی است و مزیت آن یک مورد به‌موقع بودن و مورد بعدی هم‌زمان نبودن پیامک شما با سایر پیامک‌های رقبا و ارسال آن در زمانی خاص‌تر هست.

در مورد پیامک‌های یادآوری ملاقات بحث کمی متفاوت است. در اینجا شما با هدف یادآوری یک زمان به مخاطب خود پیامک ارسال می‌کنید. به‌طور مستقیم پیامک خود را برای مشتری ارسال نمایید که به این واسطه مشتریان می‌توانند زمان موردنظر را در تقویم کاری خود اضافه نمایند. همچنین پیشنهاد می‌شود ۲۴ ساعت قبل از قرار ملاقات پیامکی ارسال نموده و زمان و سایر جزئیات لازم را یادآوری نمایید.

یک پیشنهاد دیگر هم در مورد پیامک‌های یادآوری وجود دارد، که البته به‌شدت به صنعتی که در آن هستید بستگی دارد. در برخی موارد یک ساعت قبل از قرار ملاقات پیامک یادآوری ارسال نمایید زیرا این موضوع می‌تواند برای یادآوری مفید واقع شود مخصوصاً برای مخاطبینی که برنامه کاری بسیار شلوغی دارند.
زمان ارسال برای یک رویداد

فرض کنید شما جشنواره فروش بزرگی در این هفته دارید و کنجکاو هستید که چه زمانی باید پیامک لازم را به مشتریان خود ارسال کنید. نباید زمان ارسال فاصله زمانی دور و خیلی نزدیک به شروع جشنواره باشد، ابتدا بایستی یک پیامک چند روز قبل از شروع هفته‌ای که جشنواره دارید ارسال نمایید تا مخاطبین بتوانند برای خود برنامه‌ریزی زمانی داشته باشند.
ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم صبح روز اول جشنواره یک پیام برای کاربران خود ارسال کنید، ساعت 8 صبح شاید زمان مناسبی برای این نوع پیامک باشد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد ریسک این است که نمی‌خواهید آخر هفته، مشتری بالقوه را با پیغام فروش خود صبح زود بیدار کنید یا مانع استراحت وی شوید که این امر موجب نارضایتی می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که ارتباط با مشتری را با یک تخفیف خاص و پیشنهاد جذاب شروع کنید.
کلید حل این مسئله برنامه‌ریزی کردن است. ارسال پیامک تبلیغاتی در یک مدت‌زمان طولانی قبل از یک رویداد توجه و علاقه مشتریان را به‌یک‌باره افزایش می‌دهد، و در روزهای رویداد با توجه به گذشت زمان این علاقه کاهش می‌یابد که این نشان می‌دهد که بازدهی ارسال پیامک در این شرایط مناسب نیست و ارسال پیام در بازه زمانی بسیار نزدیک به رویداد باعث می‌شود کاربرانی که قصد بازدید دارند نتوانند به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند.
برای اثربخشی یک تبلیغ، شما باید در ابتدا یک پیام‌کوتاه در حدود یک ماه قبل از رویدادتان ارسال کنید. این کار برنامه‌های آتی را روش‌تر خواهد کرد و به مشتریان وقت می‌دهد تا برای خود برنامه‌ریزی داشته باشند. دومین پیامک شما بهتر است دو هفته قبل از رویداد ارسال شود. این روش به‌نوعی باعث حفظ علاقه مشتری به رویداد خواهد شد، بدون این‌که به‌صورت مکرر حریم زمانی شخصی مشتری را از بین ببرید همچنین این روش باعث ایجاد هیجان، افزایش تعامل و آگاهی می‌شود.
سه روز قبل از شروع رویداد ، ارسال یک پیامک دیگر می‌تواند مفید واقع شود، از این موضوع به‌عنوان فرصتی برای یک یادآوری مناسب استفاده می‌کنیم، مردم معمولاً در این مواقع مشغله زیادی دارند و زمان‌های جشن را فراموش می‌کنند.
یک روز قبل از شروع رویداد شما زمانی مهم است، ایجاد انگیزه در مشتری باید در اینجا اوج بگیرد و مطلع شود که هنوز یک شانس برای پیوستن به رویداد شما را دارد. صبح روز رویداد زمان ارسال پیامی برای ایجاد تعامل شخصی است، به آن‌ها این حس را منتقل کنید که چقدر هیجان‌زده هستید که آن‌ها را در آنجا ببینید، از این به‌عنوان فرصتی برای ارسال یک پیام شخصی با نام و احتمالاً یک هدیه خاص (تخفیف فروش و کوپن) استفاده کنید.
قبل از اینکه مطلب را به اتمام برسانیم باید با شما موضوع اختلاف‌زمانی بر مبنای جغرافیای کشورها را مطرح نماییم که این موضوع را مدنظر داشته باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم متناسب با زمان مقصد فعالیت‌های خود را تنظیم نمایید. برای اینکه بهترین نتایج را به دست آورید همواره قبل از ارسال در مورد موضوع و زمان ارسال تحقیقات نمایید و نهایتاً بهترین خروجی این است که عملکرد خود را پیگیری نموده و در برابر کمپین بعدی مقایسه کنید.
بررسی ارسال در زمان‌های متفاوت، یک راه عالی جهت تعیین میزان تأثیر پیامک شما است و این امکان را به شما می‌دهد که شاخص‌های درستی برای کمپین بعدی خود تعریف نمایید. ما همچنین شما را تشویق می‌کنیم که برای هر کمپین تبلیغاتی گزارش تهیه نموده و عملکرد کمپین را بررسی کنید. ترکیب همه این عوامل به همراه حدس و خطای یک روش، سرانجام به شما کمک خواهد نمود بهترین زمان برای ارسال پیامک به مشتریان خود را دریابید.

نظرات کاربران
نظری ارسال نشده است.
امکان ارسال نظر برای این پست موجود نیست.

بازگشت به بالا

توجه! قابليت جاوا اسکريپت مرورگر شما غير فعال مي باشد!
در بيشتر بخش هاي سايت از قابليت جاوا اسکريپت استفاده شده و غير فعال بودن آن به منزله عدم نمايش و کارکرد درست قسمت هاي مذکور خواهد بود! تيم فني هيچ گونه مسئوليتي در اين زمينه ندارد